G-YNGZ371DBD
Dolar 40,9394
Euro 47,7254
Altın 4.404,62
BİST 11.288,10
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 31 °C
Açık

YouTube, ortak paylaşım özelliğini test etmeye başladı

04.08.2025
23
A+
A-
YouTube, ortak paylaşım özelliğini test etmeye başladı

Youtube Influencer pazarlama danışmanı Lindsey Gamble, Threads üzerinden paylaştığı bir ekran görüntüsünde bu özelliğin nasıl göründüğünü gösterdi. Mobil uygulama üzerinden bakıldığında, bir videoda yer alan ortak içerik üreticilerinin isimleri ana içerik sahibinin adıyla birlikte görünüyor. Eğer birden fazla ortak varsa bu sefer videoyu yükleyen kişi “ve diğerleri” şeklinde bir kısaltma sunuyor. Bu yazıya dokunulduğunda, işbirliği yapan kişilerin tam listesi görüntülenebiliyor ve her birinin yanında bir “Abone Ol” butonu bulunuyor.

Instagram ve TikTok’taki sistemde olduğu gibi, içerik sahibi bir başka hesabı ortak olarak davet ediyor ve karşı tarafın bu daveti onaylaması gerekiyor. YouTube’un da benzer bir doğrulama süreci izlemesi bekleniyor. Bu sayede, kullanıcıların izni olmadan videolara eklenmelerinin önüne geçilecek. Ancak davet edilen ortakların, videonun izlenme istatistikleri veya kazançları gibi sadece içerik sahibine özel detaylara erişip erişemeyeceği henüz netlik kazanmış değil.

YouTube, her zamanki gibi bu test aşamasında kullanıcı geri bildirimlerine büyük önem veriyor. Özelliğin genel kullanıma sunulup sunulmayacağı, bu test sürecinden alınacak sonuçlara bağlı olacak.

Bu yenilik, özellikle birlikte içerik üreten YouTuber’lar, markalar ve influencer’lar için daha görünür işbirlikleri yaratma fırsatı sunabilir. Aynı zamanda izleyicilere de videolarda kimlerin olduğunu daha net bir şekilde gösterme şansı sunacak.

ETİKETLER: