G-YNGZ371DBD
Dolar 41,0116
Euro 47,6347
Altın 4.403,12
BİST 11.313,90
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 31 °C
Açık

“Ülkenin Yükünü Biz Taşıyoruz, Ama Kimse Yükümüzü Hafifletmiyor”

09.08.2025
74
A+
A-
“Ülkenin Yükünü Biz Taşıyoruz, Ama Kimse Yükümüzü Hafifletmiyor”
Tır Şoförlerinden Yetkililere Çağrı: “Ülkenin Yükünü Biz Taşıyoruz, Ama Kimse Yükümüzü Hafifletmiyor”
Türkiye ekonomisinin en kritik damarlarından biri olan lojistik sektörü, binlerce tır şoförünün özverili çalışmalarıyla ayakta duruyor. Ancak bu emekçiler, ağır çalışma koşulları, düşük SGK primleri ve uluslararası vize engelleri nedeniyle her geçen gün daha fazla sıkıntı yaşıyor.
Uluslararası Tır ve Ağır Vasıta Şoförleri Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (UTSYD) tarafından yapılan açıklamada, şoförlerin yaşadığı sorunların artık görmezden gelinemez boyuta ulaştığı vurgulandı.
Ağır Mesai, Düşük Emeklilik
Günde 14-16 saati direksiyon başında geçiren tır şoförleri, hem fiziki hem de psikolojik olarak ağır bir yükün altında çalışıyor. Aylarca evlerinden uzak kalan şoförlerin SGK primleri çoğu zaman asgari ücret üzerinden yatırılıyor. Bu durum, emeklilik döneminde hak ettikleri maaşı alamamalarına ve yaşamlarının ilerleyen dönemlerinde ciddi geçim sıkıntılarıyla karşılaşmalarına neden oluyor.
Vize Engelinde Kaybolan İhracat
Özellikle Avrupa ülkelerine yük taşıyan şoförler, vize randevularındaki uzun bekleme süreleri ve yüksek red oranları nedeniyle işlerini zamanında yapamıyor. Bu sorun, sadece şoförlerin kazançlarını değil, Türkiye’nin ihracat temposunu da doğrudan etkiliyor.
UTSYD’nin Talepleri
Dernek yetkilileri, sektörün ayakta kalabilmesi için şu adımların acilen atılması gerektiğini belirtti:
1.SGK primlerinin gerçek maaş üzerinden yatırılması ve ağır iş sınıfına göre düzenlenmesi,
2.Vize süreçlerinde tır şoförlerine özel kontenjan ve hızlı başvuru sisteminin hayata geçirilmesi,
3.Çalışma saatlerinin uluslararası standartlara göre denetlenmesi ve dinlenme hakkının güvence altına alınması.
UTSYD’den yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Biz bu ülkenin yükünü sırtlıyoruz, ama kimse yükümüzü hafifletmiyor. Sorunlarımız çözülmezse, hem lojistik sektörü hem de Türkiye’nin dış ticaret kapasitesi ağır darbe alacaktır.”

salim zorba
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.