İş Yerinde Vizyoner Bir Lider Olmanıza Yardımcı Olacak 9 Adım

Bir liderin güçlü liderlik becerilerine sahip olması gerektiği açık. Peki ya vizyoner bir lider olmak için neye ihtiyacınız var? ‘Vizyoner’ sıfatı, en anlayışlı iş guruları için ayrılan bir dizi özelliği temsil eder, ancak bu niteliklerin hepsi sizin erişiminize açık. İşte kuruluşunuzda vizyoner bir lider olmanıza yardımcı olacak 9 adım.
1. Derinlemesine sektör bilgisi edinin Vizyoner bir lider olmak, sektörünüzü -şu anda nerede olduğunu ve hem kısa hem de uzun vadede nereye gideceğini- net bir şekilde anladığınız anlamına gelir. Bu bilgi, her iş vizyonunun merkezinde yer alır ve somut sektör verilerine dayanmıyor ise önem ve değerini kaybeder. Vizyoner liderler, işlerini yürütme yönlerinde de derinlemesine bilgiye sahiptirler. Kendi organizasyonlarından ve dışındaki meslektaşlarıyla ağ kurmayı severler, böylece diğer işletmelerin işlerini nasıl düzenlediklerini öğrenirler. Vizyonerler, sektörde neler olduğunu her zaman merak ederler ve bilgi toplamak için büyük çaba harcarlar, bu da onlara sektörleri hakkında doğru gözlemler yapma ve iş vizyonunu geliştirme konusunda yardımcı olur.
2. Bir dışarıdan bakış açısı benimseyin Vizyonerler, bir işletmeyi analiz etme ve içeriden göründüğü gibi kabul edilen sorunları sorgulama konusunda dışarıdan bakış açısının önemli olduğunu bilirler. Dışarıdan bir bakış açısı benimsemek aydınlanmaya yol açar. Vizyonerler, bu entelektüel uygulamayı, organizasyonlarında yeni düşünce yolları geliştirmek ve vizyonlarını oluşturmak için kullanırlar. Bir dışarıdan bakış açısı, organizasyonun ‘kutsal ineklerini’ – ‘her zaman böyle yapmışızdır’ denilen uygulamaları yeniden değerlendirmeleri için gözlerini açar. Bu, vizyonerlerin yeni ürünler geliştirmek, tüketici ilişkilerinde farklı yaklaşımlar oluşturmak veya işletme yeniliğini teşvik etmek için kullandığı stratejilerden biridir.
3. İlişkileri geliştirme üzerine zaman harcayın Birçok vizyoner lider, onları gerçekten vizyoner yapanın arkadaşları, meslektaşları ve profesyonel tanıdıkları olduğunu kabul eder. Bilgi edinme ve bir alanda uzman olma konusunda sınırlı zaman ve kaynaklara sahip olduğunuzu fark etmelisiniz. Her şeyi bilemezsiniz. Ancak kişilerarası ilişkiler aracılığıyla bilgiye erişebilirsiniz. İşte bu yüzden tüm vizyoner adayları bu ilişkileri geliştirmeli – özellikle de yenilikleri sürükleme konusunda ilgi duyan kişilerle.
Ancak bu, gelecekteki kazançları temel alarak dostluklara yatırım yapmanız gerektiği anlamına gelmez. Vizyonerler, gerçekçi olup diğerlerine çok şey verebilirler. Bir meslektaşınız sizi yeni bir medya kanalına tanıtırken, bir diğeri girişimcilik becerilerinizi cilalamada size yardımcı olabilir. İletişimleriniz, olmak istediğiniz yere gelmenizde önemli bir rol oynar.
4. Farklı fikirleri birleştirin Yenilikçiliği tanımlamanın bir yolu, onu mevcut bir teknolojiyi tamamen yeni bir bağlama yeniden uygulama süreci olarak görmektir. Vizyoner liderler, farklı kavramları, düşünceleri ve teorileri birleştirerek ve çığır açan çözümler üreterek yenilikçi fikirler geliştirirler. Bu süreç boyunca, fikirlerinin çağdaş iş sorunlarına ilgili kalmasını sağlarlar. Bu, birçok vizyoner liderin uyguladığı yenilikçi düşünme biçimidir.
5. Gerçekliği yeniden formüle edin Vizyonlar liderlere bedava gelmez. Aslında, yoğun zihinsel egzersiz gerektirirler. Arada bir, biraz uzaklaşıp organizasyonunuzda işlerin nasıl yürütüldüğüne dair alternatifleri düşünmelisiniz. Bu, gerçekliği yeniden hayal etme ve değişim için farklı olasılıkları keşfetme egzersizidir. Bu, organizasyonunuzun geleceğini görmek ve vizyonunuzu buna göre geliştirmek için en iyi stratejiniz olabilir. Bu tür bir düşünme olmadan hiçbir yenilik mümkün değildir. Zihniniz her gün çok fazla bilgi işler, bu yüzden ona sessiz bir an verirseniz, şirketi veya hatta tüm sektör pratiğini devrim niteliğinde ilerleten büyük gelişmeleri size açıklayabilir.
6. Vizyonunuzu sürekli olarak test edinVizyonerler, veri toplamanın ve bir vizyon geliştirmenin sadece işin bir parçası olduğunu bilirler. Diğer kısım, vizyonu diğerleri üzerinde test etmek ve onların geri bildirimlerini almak üzerine kuruludur. Uzun ve kısa vadeli değişiklikler arasındaki farkı anlamanıza izin veren bir içgüdü geliştirdiğinizde, organizasyonunuz için nelerin mümkün olabileceğini hayal etmenize yardımcı olacak içgörüler oluşturmaya başlayabilirsiniz.Sonra fikirlerinizi test etme zamanı gelir. Önce onları güvendiğiniz profesyonellerle kontrol edin, bu düşünce yolunda nelerin ters gidebileceğini sormayı unutmayın. Belki hayati bir şeyi atladınız ve farkında bile değilsiniz? Vizyoner liderler, ‘erken benimseyenler’ olarak adlandırılanlara her zaman dikkat ederler – onları kendi tarafınıza çekerseniz, tüm organizasyonun yüzünü değiştirme şansınız olabilir.
İş geliştirmede aktif olan ve yeniliklere yönelme isteği olan kişileri seçin. Aynı zamanda yeterince cesur olmalı ve yeni yaklaşımları ve stratejileri denemeye istekli olmalıdırlar. En çok şikayet eden çalışanlara dikkat etmek bazen işe yarar – onları ikna etmeyi başarabilirseniz, en büyük savunucularınız olabilirler. Test etme, vizyonunuza potansiyel zorlukları belirlemenize ve organizasyonunuzda kademeli olarak destek kazanmanıza yardımcı olur.
7. Enerjik ve cesur bir şekilde iletişim kurun İletişim, vizyoner liderlikte anahtardır. Sonuçta, vizyonunuzu gerçekleştirebilecek başka kim olabilir ki, eğer organizasyonun çalışanları değilse? Onların desteğini kazanmanız gerekiyor, bu yüzden vizyonu net ve basit bir şekilde iletmek için zaman ve çaba harcayın. Vizyoner liderler, biraz cesaret ve güven olmadan hiçbir şey başaramayacaklarını bilirler. Kendinize inanın, ve diğerleri de vizyonunuza inanmayı isteyecekler. Mesajlarınızı coşku ve enerji ile sunmanız, vizyonunuzu diğerlerine daha çekici hale getirir.
8. Her zaman ‘Neden olmasın?’ diye sorun Seçeneklerini değerlendirirken, vizyoner liderler, ilk bakışta gerçekleştirmesi zor görünen bir çözümü sadece bu yüzden reddetmezler. Vizyonerler genellikle ‘Neden olmasın?’ diye sürekli sorma alışkanlığına sahiptirler. Bu, çok düşünmeyi gerektiren büyük bir adım atmanın özünde yer alır.
9. Hata yapmaktan korkmayın Vizyoner liderler, hataların ve başarısızlıkların, daha fazla öğrenme ve büyüme fırsatları olduğunu bilirler. Başarısız olmanın başarının yolunda bir engel olmadığını anlamalısınız. Aslında, çoğu zaman tam tersi durumdadır. Hatalardan öğrenerek ve bunları düzeltmek için çaba göstererek, vizyonunuzu daha da güçlendirebilirsiniz.Her zaman en iyisini yapmayı deneyin ve organizasyonunuzun başarısı için çalışın. Ancak, her zaman hatalar yapabileceğinizi ve bu hataların sizin veya organizasyonunuzun sonu olmadığını unutmayın. Bunun yerine, bunları nasıl geliştireceğinizi ve bunlardan nasıl öğreneceğinizi düşünün. Başarısızlık, bir vizyoner lider olmanın yolunda ilerlemenin önemli bir parçasıdır.