G-YNGZ371DBD
Dolar 40,8638
Euro 47,8575
Altın 4.383,89
BİST 10.870,57
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 28 °C
Açık

Yapay zeka şirketi, Google Chrome’u 34.5 milyar dolara satın almak istiyor

13.08.2025
14
A+
A-
Yapay zeka şirketi, Google Chrome’u 34.5 milyar dolara satın almak istiyor

Yapay zeka şirketi Perplexity, Google’ın popüler tarayıcısı Chrome’u 34.5 milyar dolara satın almak istediğini açıkladı. Şirketin piyasa değeri yaklaşık 18 milyar dolar olsa da, firmanın yatırımcılarının bu satın almaya sıcak baktığı da gelen bilgiler arasında. Bu teklif, Amerika’da devam eden antitröst davası kapsamında gündeme geldi. Zira bir yargıç, Google’ın çatı şirketi Alphabet’in Chrome’u satmaya zorlanıp zorlanmayacağına karar vermek üzere.

Perplexity’nin ifadesine göre bu adım, “Chrome’un yetkin ve bağımsız bir operatöre devredilerek kamu yararına en yüksek düzeyde hizmet edecek bir antitröst çözümü” olarak tasarlandı. Ancak Alphabet CEO’su Sundar Pichai, Chrome’u elden çıkarmaya yönelik tüm önerilere karşı çıkıyor. Daha önce OpenAI gibi şirketler de Chrome’a ilgi göstermişti, fakat Perplexity’nin teklifi kadar açık ve büyük çaplı bir girişim henüz olmamıştı.

Chrome, dünya genelinde yaklaşık 3.5 milyar kullanıcıya sahip. ABD Adalet Bakanlığı, Google’a ilk olarak 2020’de tekelleşme suçlamasıyla dava açmış, 2024 yazında ise Yargıç Amit Mehta, “Google bir tekelci ve bu konumunu korumak için tekelci gibi davrandı” ifadeleriyle karara varmıştı. Şimdi ise tartışma, bu tekelleşmeye karşı ne yapılması gerektiği sorusuna odaklanmış durumda.

Perplexity, kısa süre önce kendi tarayıcısı Comet’i piyasaya sürdü. Comet, tarayıcı deneyimine daha fazla üretken yapay zekâ entegrasyonu sunuyor. Ancak bazı uzmanlar, gelecekte geleneksel web tarayıcılarının tamamen ortadan kalkabileceğini düşünüyor. Diğer yandan yapay zekâ karşıtları, bu teknolojinin karmaşık sorular karşısında hâlâ güvenilir olmadığını vurguluyor.

Google’ın hem Amerika’da hem Avrupa’da rekabet yasalarını ihlal ettiği iddialarıyla açılan davalarla yüzleşiyor. Önümüzdeki günlerde alınacak kararlar, yapılan bu teklifin dikkate alıp almayacağı konusunda belirleyici olacak gibi duruyor.

ETİKETLER: