G-YNGZ371DBD
Dolar
Euro
Altın
BİST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C

YouTube, ‘Trendler’ sekmesini kaldırıyor

11.07.2025
12
A+
A-
YouTube, ‘Trendler’ sekmesini kaldırıyor

YouTube, kullanıcıların platformda anlık olarak popüler olan içerikleri görebildiği “Trendler” sekmesini önümüzdeki birkaç hafta içinde tamamen kaldıracağını duyurdu. Şirket, bu değişiklikle birlikte odağını YouTube Charts (YouTube Listeleri) özelliğine kaydırıyor. Yeni sistemde kullanıcılar, tür bazlı olarak en çok izlenen videoları görebilecek.

TRENDLER GİDİYOR, ÖNERİ VE LİSTELER GELİYOR

YouTube, kullanıcıları kişiselleştirilmiş öneriler ve YouTube Listeler üzerinden yeni içerikler keşfetmeye yönlendirecek. YouTube Listeler şu an için müzik videoları, podcast’ler ve film fragmanları gibi kategorilerde en çok izlenen içerikleri listeliyor. Şirket, zamanla bu listelere daha fazla kategori ekleyeceğini açıkladı. Oyun içerikleri ise geçici olarak Keşfet > Oyun sekmesi altında yer almaya devam edecek.

YouTube’un açıklamasına göre, 2015 yılında “Trendler” sekmesi yayına alındığında, viral videoları tek bir listede toplamak anlamlıydı. Ancak bugün gelinen noktada, farklı topluluklar tarafından üretilen ve izlenen mikro-trendler çok daha fazla önem kazanmış durumda.

YouTube, son beş yılda “Trendler” sekmesinin ziyaretçi sayısında ciddi bir düşüş yaşandığını ve bunun en büyük nedenlerinden birinin TikTok ve Shorts gibi alternatif keşif alanları olduğunu belirtiyor. Artık kullanıcılar, viral içerikleri bu tür platformlardan ya da arama önerilerinden daha hızlı bir şekilde öğreniyor.

Ayrıca içerik üreticileri, “Trendler” sekmesinin adil olmadığını ve yüksek izlenme sayılarına rağmen platformda öne çıkamadıklarını sıklıkla eleştiriyordu. Özellikle film fragmanları, dizi klipleri gibi markalı hesapların kolayca trend listelerine girmesi, bağımsız içerik üreticileri tarafından adaletsiz bulunuyordu.

Trendler sekmesini içerik fikri bulmak için kullanan yaratıcılar artık YouTube Studio’daki “İlham” sekmesine yönlendiriliyor. Bu sekme, yapay zekâ destekli içerik önerileri sunuyor. Ayrıca YouTube, yükselen içerik üreticilerinin keşfedilmesini kolaylaştıracak yeni araçlar üzerinde çalıştığını belirtiyor. Bu araçlardan biri, kullanıcıların sevdikleri videoları oylayarak platform çapında öne çıkmasını sağladığı “Hype” sistemi olarak karşımıza çıkmıştı.

ETİKETLER: